Barnvakt, dans och midsommarfirande

I tisdags var jag för första gången barnvakt åt Ossian. På väg till mig för avlämning av Ossian ringer Lina och meddelar att han inte har bajsat på två dagar, men det ska säkert gå bra, varför skulle ha göra det just den timme han är hos mig. Nä precis tänker jag lite skeptiskt. Och mycket riktigt hinner Lina bara stänga dörren efter sig innan han sätter igång... Hehe, men efter lite fix och trix hade jag bytt jätte-bajsblöjan och allt var frid och fröjd igen :-) 

Så här glad var han när Lina kom och hämtade honom. Kanske för att jag var en så bra barnvakt ;-) Men det skulle kunna bero på att han återsåg mamma också :-)
 

I torsdags blev det grillning och dans på Ånäsparken. Och då kom jag även på varför jag får dansa mycket mindre nu än förut. Min tidigare danskrets är inte ute längre. (Egenligen inte så konstigt eftersom jag varit borta från socialdans i flera år...) Så nu står jag inför det faktum att jag måste bygga upp en ny danskrets, och jag vet faktiskt inte om jag har den ork och det intresset som behövs. Dessutom är det mycket intimare gnussande nu än förut, vilket fortfarande är ovant och inget som känns så trevligt att göra med alla...

Gårdagens midsommarfest som Sofia ordnat blev väldigt lyckad! Hon hade bjudit oss till sina föräldrars hus i Johannedal, vilket var ett stort gammalt trähus som kändes helt rätt för midsommarfirande.



Vi grillade, drack snapsar, sjöng snapsvisor, sjöng vanliga sånger, hade tipsslinga, dansade disco, dansade styrdans. Det blev en riktigt röjig fest och jag hade verkligen hur kul som helst.
 
           



Ett eventuellt par bildades på kvällen, hihi. Spännande det ska bli att höra om de fortsätter och träffas.



Malin och jag smider planer inför dansveckan på Öland.

Ikväll är det lördagkväll och jag är hemma och tar det lugnt, känns lite konstigt men välbehövligt. Detta står nämligen på schemat:
Torsdag: (ev grillning i granlo) dans på ånäsparken
Fredag: årets bästa jobbfest ("junislavar")
Lördag - fredag: dansveckan på Öland
Fredag: gatufesten
Lördag: gatufesten
Söndag: dans på Högs loge





Kommentarer
Postat av: Lina B

Shit bruden, du har ju blivit värsta socialdansfreaket:)! Hoppas ni får kul på Öland. Vi måste höras nåt under tiden så jag får veta hur du har det. Kram kram

2009-06-21 @ 15:37:36
URL: http://vintertjarn.blogg.se/
Postat av: Kicki P

Haha, ja jag har väl aldrig varit ute mycket på socialdans... Men dansveckan på Öland är ju så mycket mer än bara socialdans säger de som vet :-)

Kram

2009-06-21 @ 20:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0