Utgång och dop

I fredags kom Sofia till mig och vi satt och småpratade innan vi drog ner på Oscar på 30+. Jag var nykter och körde eftersom jag skulle upp på lördagen och åka på Ossians dop. Jag hade faktiskt riktigt kul på Oscar (trots nykterheten ;-) Kanske man skulle var nykter oftare, är ju så skönt att ta bilen ner och hem... Är det pensionärsvarning att tycka det? ;-)

 
Kvällens outfit.

Jag liftade till dopet i Skogs kyrka med Jonas syster Annelie och Ossians gudfar Cobbe samt vännerna Johan och Marie. Det var lite nervöst i bilen eftersom Annelie och Cobbe skulle framföra två låtar på dopet. Nervositeten smittade av sig lite på mig också då jag lätt blir nervös. Men de hade ju inget att vara nervös för då det gick jätte-bra.


Ossians fina föräldrar.


Malin och Thomas.

Malin läste en jätte-fin dikt på dopet. Hon hade klargjort redan innan att det skulle bli svårt för henne att hålla tårarna borta under framförandet och mot slutet av dikten sprack rösten i stegrande fart. Men hon klarade sig från att storböla. Bra gjort Malin!





Annelie och Cobbe sjung jätte-fint!

Efter dopet åkte vi till Linas föräldrar i Träsk och fick smörgåstårta och tårta. Jag har nästan lite ångest över allt jag satte i mig. Jag åt två omgångar smörgåstårta och tre omgångar tårta och fika. Senare på kvällen åt vi pizza till middag och avslutade med lite mer tårta. Mmm men gott var det :-)

Jag gav Ossian en jätte-fin silverberlock (och halskejda) i form av en groda med Ossian ingraverat. Det var Erika Lindgren som hade gjort den och jag var verkligen jätte-nöjd med den. Hoppas att  Ossian kommer att få glädje av den.


Annelie och en nydöpt Ossian i pyjamas.


Malin, Ankan och Ossian

Idag har jag, Lina, Jonas, Ossian, Lina Vest, Ankan, Elin, Christer och lilla Iris ätit lunch på Hamnstugan på Alnön. Åh så god deras lunchsmörgås är! 


Malin och Thomas.

Det har varit så trevligt att få trämma Malin och Thomas i helgen! (Kör försiktigt hem imorgon.)

Nu längtar jag till nästa helg. På fredag tänkte jag åka till Jättendal på dans. På lördag blir det fest och utgång och på söndag blir det dans på Högs loge. Om jag orkar ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0