Fullspäckad vecka som varit

Veckan har varit fullspäckad med saker att göra. På måndagen hälsade jag på Lina och Ossian. Vi tog en långpromenad från Vintertjärn förbi Klingsta-gården och spanade in Erikas (fd Edströms) nybyggda hus och sen tillbaka. Vi såg det bara på håll eftersom man inte vill smyga för nära som en nyfiken i en strut ;-)  Promenaden tog två timmar, puh.

 Gullungen Ossian

På tisdagen köpte jag hårrullar och rullade upp håret. Sofia Olsson brukar göra det och det blir så snyggt på henne. Men som ni ser så ser det oändligt gräsligt ut på mig. Blev inte en enda lock (!!) Undra om jag köpte för stora rullar.... Så jag får fortsätta att köra på de enda två frisyrerna jag kan; plattat och hästsvans...

   

På torsdagen åkte jag och Therese på Mangans grillfest innan dansen på Ånäsparken. Det var jätte-mysigt med fint väder och glad stämning. På dansen hade jag bestämt mig för att dansa med nya killar och det lyckades jag nästan för bra med. Insåg mot slutet på kvällen att det inte bara är positivt att testa testa nya förmågor då det är viss risk att de inte är fantastiska på att dansa och ganska snart har man en ny krets av danskillar som inte alls är kul att dansa med... Får nog ta och bli lite mer selektiv ändå när jag bjuder upp nya. Men en kille var värd att dansa med även fast han var kass. En jätte-fin kille helt i min smak som var på dans för första gången. Hoppas han dyker upp på fler danser i sommar.

Upplädd för grillning och dans:  

I fredags kväll gick jag och Maria Gillgren ut och kollade läget på stan. Vi hamnade på 40+ på statshusverandan. Vi behövde inte visa legg för att komma in, hum.... Vid midnatt var stället packat med folk i alla åldrar och det blev en riktigt kul kväll. Dock inte så nykter som jag tänkt...

På lördagen hade jag ställt väckarklockan eftersom mamma och pappa skulle hämta mig och vi skulle åka ut till stugan och fixa. Jag säger bara; tack och lov för Resorb, Ipren och Omeprazol. De är viktiga ingredienser i mitt liv för att orka med kvällarna och dagarna på helgerna :-)

 

Och så klart så blev det stressigt att hinna hem från stugan och styla mig för att tillsamman med Maria Gillgren gå på Sofia Olssons utflyttningsfest/födelsedagsfest/inflyttningsfest. Åh vilken rolig fest det var! Jag lärde känna flera nya trevliga människor, och träffade även några jag kände och några jag kände lite en gång i tiden. Även ute på Oscar var det roligare än vanligt. Känner på mig att det kommer att bli en bra sommar :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0