Supermysig helg i Luleå

I fredags var det äntligen dags att åka till Luleå och hälsa på Oskar :)  Bussresan var låååång, och dessutom var bussen knökfull med folk :-/ Det är inte kul att åka buss när den är full, men som tur var så skulle många av i Umeå så efter det fick jag två säten och kunde sträcka ut lite mer.

Efter en sovmorgon till 12 på lördagen (blev rätt sent innan vi somnade...;-) så gick vi en sväng på stan. Luleå verkar ha ett helt ok utbud på affärer. På kvällen blev vi bjudna på mat av Jenny (Oskars danspartner) och hennes pojkvän. De bjöd på kycklingfajitas, men Jenny som håller på med en bantningsdiet bestående av soppor och vatten fick vackert äta sin soppa medan vi andra drack vin och åt av den goda maten hon lagat. Hon ska klara sig på 500 kalorier/dag, förstår inte att hon inte hungrar ihjäl (!) Sedan gick vi på bio och såg Sherlock Holmes, riktigt bra film! Oskar satte i sig en hel Hollywoodmeny själv; en stor pop corn och två stora drickor (1,6 liter). Jag fattar inte att han inte blir kissnödig av det men det blir han inte (!)



På söndagen tränade Oskar bugg på dagen och hade innebandymatch på kvällen så det gick inte riktigt att hitta på något, men vi lagade middag ihop och såg en film på kvällen.

Och så hade jag en himla magkatarr i helgen igen. Jag tror jag blir galen!! Önskar att jag kunde mörka min magproblem för Oskar men det är svårt när jag måste äta konstant, annars får jag jätte-smärtor i magen. Jag tror dock att han börjar vänja sig vid att jag ofta har med mig "matsäck" (ofta bestående av bananer), och akut måste äta på konstiga tidpunkter som tex precis innan maten eller mitt i natten. Haha, det måste te sig lite underligt för någon med normal mage.

Jag knäppte tyvärr inga kort i helgen så jag snor en bild på Oskar från hans facebooksida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0